جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: در باور حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی آغازی بر پایان غربت تاریخی ثقلین و مقدمه و شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداری حضرت حجت(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوای اجتماعی عدم پرداخت و دریافت ربا است و از نظر آموزه‌های قرآنی، ربا و نزول به جای آنکه موجب رشد و شکوفایی و برکت در امور اقتصادی باشد، به عنوان مانع و حتی عامل فروپاشی و بحران در امر اقتصادی جامعه می‌شود و اقتصاد را از ستون قوام بخش اجتماع به یک عامل زوال فرهنگی و تمدنی آن تبدیل می‌کند.

وی افزود: نه تنها آسایش را از اجتماع سلب می‌کند، بلکه موجبات اضطراب اجتماعی و بحران‌های روحی و روانی در افراد اجتماع و سلب آرامش آنان می‌شود.

وی در ادامه به ۱۰ شهریور روز بانکداری اسلامی و سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، "ما بانک بدون ربای اسلامی را در اواخر حیات مبارک امام(ره) راه انداختیم، اما ناقص، امیدوارم دولت‌ها بتوانند بانک اسلامیِ بدون ربا را به‌طور کامل اجرا کنند".

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: در باور حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی آغازی بر پایان غربت تاریخی ثقلین و مقدمه و شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداری حضرت حجت(عج) است.

وی یادآور شد: ایشان صریح و بی‌پرده و شفاف می‌فرمایند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد، مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به‌دنبال دارد، باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند».

وی ابراز کرد: یکی از موضوعات مطرح در فضای افکار عمومی نحوه‌ تعامل رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخاب وزرا، موضوعی که خصوصا با سخنان رئیس جمهور در مجلس دچار نوعی اعوجاج و برخی کژروایت‌ها شده بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت آن را شفاف سازی کردند.

حجت الاسلام کوهی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکارانِ جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه و حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس از مهم‌ترین سفارشات رهبر انقلاب به دولت چهاردهم بود.

وی به ایام شهادات دهه آخر صفر نیز اشاره کرد و گفت: کافران به پیامبر می‌گفتند چرا معجزه‌ای غیر از قرآن بر او نازل نمی‌شود که ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻳک ﻧﻜﺘﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺍﻧﺒﻴﺎء، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺣُﺴﻦ ﻧﻴﺖ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ، ﻳﻌﻨﻰ ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺣﻖ ﻧﻤﻰ‌ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻟﺠﺎﺟﺖ ﻭ ﻋﺪم ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻖ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻭ ﺧﺎﺭﻕ ﻋﺎﺩﺕ ﻋﺠﻴﺐ و غریبی می‌کردند و ﺍﻧﺴﺎﻥِ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺟﻮ، ﻟﺎﻳﻖ ﺧﻄﺎﺏ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻴﺴﺖ، «ﺍﻧّﻤﺎ ﺍﻧﺖ» ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻛﻔّﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻲ‌ﺟﻮﺍﺏ ﮔﺬﺍﺭﺩﻩ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha